Strona główna Aktualnosci Statut Rodo Kontakt

100 km na 100 - lecie odzyskania niepodległości

Dodany: 2018-07-12

Prawie 100 km udało się pokonać grupie pasjonatów jazdy na rowerze z naszej gminy. 8 lipca taka impreza, której celem był Drohiczyn, odbyła się z inicjatywy Gminnej Biblioteki Publicznej w Olszance. Na ofertę biblioteki odpowiedziało 16 mieszkańców naszej gminy. Na trasę wyruszyliśmy już o godz. 8. Po drodze pokonaliśmy niezliczone liczbę pagórków. Nie zawsze było to przyjemne doświadczenia, zwłaszcza gdy trzeba było pokonać stromy podjazd. Ale czego nie robi się dla niezapomniałych widoków urokliwego miasteczka, jakim jest Drohiczyn. W historię tej miejscowości wprowadził nas miejscowy przewodnik. Zwiedziliśmy Kościół Katedralny z podziemiami oraz cerkiew prawosławną. W drugim obiekcie spotkaliśmy się z jego gospodarzem, który przybliżył nam historię tej zabytkowej świątyni. Oczywiście nie mogliśmy także odmówić sobie regionalnych smakołyków tj. zaguby, pielmieni, kartacze oraz kotlety nadbużańskie. Jedną z ciekawszych atrakcji Drohiczyna jest Góra Zamkowa. Jest to punkt widokowy na malowniczą dolinę rzeki Bug. W niedalekiej odległości zobaczyliśmy również schrony bojowe Linii Mołotowa. Najprzyjemniejszą częścią wycieczki była chyba jednak przeprawa promowa, gdy leniwe płynęliśmy na drugi brzeg. Niezapomniane wrażenia z tego rajdu rowerowego na długo zostaną w naszej pamięci.